Polityka Prywatności
Dbając o prywatność i zapewnienie wysokiego standardu ochrony danych osobowych użytkowników strony internetowej www.pokolenieu.urszulanki.szkola.pl (dalej: „Serwis”), przedstawiamy najważniejsze informacje o sposobie i zakresie przetwarzania danych osobowych użytkowników Serwisu (dalej: „Użytkownicy”).
Polityka Prywatności zawiera informacje o tym, w jaki sposób będą gromadzone, a także w inny sposób przetwarzane dane osobowe Użytkowników Serwisu. Zapewniamy, że wszelkie działania podejmowane w ramach Strony są zgodne z prawem polskim i unijnym.
Zalecamy i zachęcamy, aby Użytkownicy zapoznali się z treścią Polityki prywatności.
§1
ADMINISTRATOR
- Administratorem danych osobowych jest Dom Zakonny Zgromadzenia Sióstr Urszulanek SJK, 62-045 Pniewy, ul. św. U. Ledóchowskiej 1 (dalej: „Dom Zakonny”).
- Dom Zakonny przetwarza dane osobowe zgodnie z Dekretem ogólnym w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanym przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: „DEKRET”) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa polskiego i unijnego.
- Z inspektorem ochrony danych można skontaktować się pisząc na adres e-mail: iod@urszulanki.pl lub pocztą na adres siedziby Domu Zakonnego.
§2
PODSTAWA PRAWNA I CEL PRZETWARZANIA
- Dom Zakonny przetwarza dane osobowe Użytkowników w następujących sytuacjach i celach:
- realizacji obsługi procesu dokonywania darowizn (wpłat online) – przetwarzanie jest niezbędne do realizacji umowy oraz do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
- wysyłania podziękowań oraz umieszczenia na liście Darczyńców – na podstawie Państwa zgody wyrażonej podczas dokonywania darowizny na podstawie Regulaminu
- świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wysyłkę korespondencji mailowej w celu potwierdzenia wpłaty oraz przekazania newslettera sprawozdawczego z działalności Liceum – w celu podtrzymania łączności, budowania relacji, co stanowi uzasadniony cel administratora, lub na podstawie Pani/Pana zgody
- odpowiedzi na Pani/Pana korespondencję, w tym dotyczącą reklamacji, prowadzenia korespondencji, budowania relacji – przetwarzanie jest niezbędne do realizacji oraz do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, jest uzasadnionym interesem administratora
- prowadzenia statystyk i analizy – jako uzasadniony interes administratora
- Dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podejmujemy działania na żądanie osoby, której dane dotyczą oraz jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora
- realizacji obowiązków prawnych i podatkowych, w tym także archiwalnych – obowiązek prawny administratora
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale w przypadku niepodania danych niezbędnych do realizacji celów określonych w ust 1, w tym wymaganych przepisami prawa, realizacja tych celów może okazać się niemożliwa. W pozostałym zakresie Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie udzielonej przez Państwo zgody lub na podstawie innych przesłanek dopuszczalności przetwarzania
§3
KATEGORIE DANYCH
- Pobieranie danych osobowych przy każdorazowym wywołaniu strony Serwisu
Odwiedzanie Serwisu i korzystanie z jego usług jest równoznaczne z wyrażeniem przez Państwo zgody na pozyskanie i przetwarzanie przez Dom Zakonny danych osobowych. Pobieramy i przetwarzamy dane osobowe tylko w zakresie niezbędnym do funkcjonowania danej usługi Serwisu. Przy każdym ładowaniu Serwisu jej system może łączyć się z Google Analytics automatycznie pobiera dane systemu czy urządzenia wywołującego i zapisuje je w protokołach:
- utworzony z IP urządzenia domyślny ID Google Analytics
- język, kraj, miejscowość użytkownika
- dane systemowe urządzenia użytkownika – przeglądarka, system operacyjny, dostawca usług
- dla ruchu mobilnego – system operacyjny, dostawca usług, rozdzielczość ekranu.
W takim przypadku dane będą przechowywane przez okres 3 miesięcy i potem automatycznie usuwane.
- Ciasteczka – „Cookies”
Serwis korzysta z mechanizmów automatycznego przechowywania danych w postaci plików cookies, czyli małych plików tekstowych, które przy wywołaniu strony internetowej zapisują się tymczasowo na twardym dysku urządzenia Użytkownika. Są one stosowane w celu lepszego dostosowania Serwisu do potrzeb Użytkowników. Ciasteczka zawierają typowy ciąg znaków, który umożliwia jednoznaczne zidentyfikowanie przeglądarki przy ponownym wywołaniu strony. Zawartość plików nie pozwala na identyfikację Użytkownika, za ich pomocą nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe.
Większość przeglądarek tak jest ustawiona, że automatycznie akceptuje ciasteczka. Korzystanie z Serwisu i z jego usług jest jednak możliwe również bez ciasteczek. Użytkownik może tak ustawić przeglądarkę, że zostaje powiadomiony, gdy ciasteczka są przekazane. Użytkownik może zatem sam zdecydować, czy akceptuje ciasteczka, czy nie, a już zapisane ciasteczka może w każdej chwili usunąć.
Tak można ustawić ciasteczka w różnych przeglądarkach:
- Ustawienie ciasteczek w Google Chrome – link do strony www
- Ustawienie ciasteczek w Firefox – link do strony www
- Ustawienie ciasteczek w Internet Explorer – link do strony www
- Pożyteczne informacje o ciasteczkach na stronie http://wszystkoociasteczkach.pl
- Usługa PayU
Za pomocą Serwisu można skorzystać z usługi PayU, poprzez którą można dokonać wpłaty darowizny. Po wyborze kwoty darowizny Użytkownik zostanie przekierowany do strony płatności. Warunkiem skorzystania z usługi jest potwierdzenie przeczytania i zaakceptowania Regulaminu, który jest dostępny na stronie Serwisu. W celu obsługi transakcji Usługa zbiera następujące dane:
- imię i nazwisko
- adres e-mail
- numer telefonu
Administratorem powyższych danych jest PayU S.A. ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań. Z polityką prywatności PayU S.A. można zapoznać się tutaj: https://poland.payu.com/nota-o-prywatnosci-payu/
Po zaksięgowaniu wpłat PayU S.A. przekazuje nam Państwa dane w celu obsługi księgowej oraz w innych celach określonych w §2.
Korzystanie z usługi jest całkowicie dobrowolne, a dane są wykorzystane i przechowywane wyłącznie w tym celu, w którym zostały zebrane. Korzystając z usługi PayU użytkownik wyraża dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jednak brak zgody jest równoznaczny z brakiem możliwości skorzystania z usługi.
Dokonanie wpłaty jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie korespondencji mailowej potwierdzającej wpłatę oraz newslettera sprawozdawczego z działalności Liceum. Aby zrezygnować wyślij wiadomość na adres: pu@urszulanki.szkola.pl
- Usługa Wyślij wiadomość
Za pomocą Serwisu można skorzystać z usługi Wyślij wiadomość. Służy do tego formularz, który przesyła treść wpisaną przez użytkownika do skrzynki mailowej pu@urszulanki.szkola.pl i pobiera następujące dane:
- imię i nazwisko
- adres e-mail
- treść wiadomości
Korzystanie z usługi jest całkowicie dobrowolne, a dane są wykorzystane i przechowywane wyłącznie w tym celu, w którym zostały zebrane. Korzystając z usługi Wyślij wiadomość użytkownik wyraża dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jednak brak zgody jest równoznaczny z brakiem możliwości skorzystania z usługi Serwisu.
§4
OKRES PRZECHOWYWANIA
- Dane osobowe są przechowywane przez okres świadczenia usług drogą elektroniczną, a po ich zakończeniu – przez czas, w którym Użytkownik może wnieść reklamację dotyczącą wykonania usług.
- Jeżeli istnieje wymóg prawny względem przechowywania danych osobowych przez określony czas, np. dla celów podatkowych i rachunkowych, Dom Zakonny przetwarza dane przez czas wyznaczony w przepisach, np. 5 lat po zakończeniu roku, w którym miało miejsce określone zdarzenie rachunkowe.
- Dla celów statutowych Dom Zakonny przetwarza dane osobowe Użytkowników przez okres 6 lat.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie udzielonej zgody, Dom Zakonny zaprzestaje przetwarzania danych wraz z cofnięciem zgody na ich przetwarzanie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych przez okres obowiązywania zgody.
§5
ODBIORCY i PRZEKAZANIE DANYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO
- Dane Użytkownika mogą być przetwarzane również przez podmioty, z którymi Dom Zakonny zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także przez podmioty, którym Dom Zakonny udostępnia te dane. Do podmiotów tych zaliczają się kontrahenci Domu Zakonnego, w szczególności działający w ramach obsługi informatycznej, technicznej, poligraficznej, dystrybucyjnej.
- W przypadku, gdy będą wymagały tego przepisy prawa państwowego lub kościelnego, dane mogą być udostępnione organom państwowym lub samorządowym, organom wymiaru sprawiedliwości, organom ścigania, organom kontrolnym i organom podatkowym oraz instytucjom kościelnym.
- Dane Użytkownika mogą być zbierane niezależnie od Domu Zakonnego przez podmioty obsługujące narzędzia związane z wtyczkami społecznościowymi i plikami „cookies”, w tym głównie Google Inc., a także podmioty z nim powiązane.
- Dom Zakonny może przekazać dane osobowe Użytkownika do państw trzecich, w szczególności do Stanów Zjednoczonych i Stolicy Apostolskiej. Każde przekazanie będzie dokonane w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia (adekwatną decyzję / standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską).
- Użytkownik może uzyskać informacje o miejscu udostępniania danych osobowych pisząc na adres pu@urszulanki.szkola.pl.
§6
PROFILOWANIE
- Dom Zakonny może wykorzystać Państwa dane w celu dostosowania korespondencji do jej adresata. W innym zakresie Państwa danych nie będziemy wykorzystywali w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji
- Dane osobowe Użytkownika mogą podlegać profilowaniu przez podmioty trzecie – Google Inc. lub podmioty z nim powiązane. Profilowanie to polega na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych dla oceny niektórych czynników osobowych, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących sposobu korzystania z witryny internetowej i Internetu.
§7
UPRAWNIENIA
- Użytkownik ma prawo do:
- Dostępu do danych osobowych oraz do informacji o sposobie i zakresie ich przetwarzania;
- Żądania sprostowania danych, jeżeli są one nieprawidłowe lub niekompletne;
- Żądania usunięcia danych;
- Żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- Żądania przeniesienia danych osobowych;
- Sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych.
Użytkownik powinien zgłosić żądania za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: pu@urszulanki.szkola.pl.
- W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody Użytkownikowi przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Dom Zakonny podejmuje wszelkie środki techniczne i organizacyjne celem zapewnienia jak najwyższej ochrony danych osobowych, w szczególności przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych oraz stosuje dostępne jej najlepsze sposoby i procedury zapewniające zgodność przetwarzania danych z zasadami prywatności.
Jeżeli jednak Użytkownik uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy DEKRETU i RODO, ma prawo do wniesienia skargi do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych, Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa, e-mail kiod@episkopat.pl lub Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail kancelaria@uodo.gov.pl
Administrator danych osobowych informuje, że wszystkie dane osobowe na stronie internetowej www.pokolenieu.urszulanki.szkola.pl umieszczone zostały za zgodą osób, których dane dotyczą lub umieszczone są na podstawie prawa.